Spelen met een kind in de therapeutische ruimte van de spelkamer: ik heb een zalige job! Soms wel eens zwaar en intensief door al dat verdriet dat kinderen kunnen hebben. Maar altijd zijn daar ook weer die mooie krachten en talenten die naar boven komen. Soms voorzichtig, soms uitbundig. Door te spelen komt er beweging, voelt het kind weer verbinding met zijn/haar eigenheid en kan het (opnieuw) gaan genieten van wie hij/zij is.
Werken met kinderen is al vanaf mijn eigen kinderjaren mijn droom geweest. In 1990 behaalde ik aan de Universiteit van Utrecht mijn doctoraal examen in de Pedagogiek (opvoedkunde). Daarna ben ik vele jaren werkzaam geweest in verschillende ondersteunende projecten voor kinderen en ouders in Den Haag, zowel als uitvoerende als leidinggevende.
In 2000 trouwde ik met mijn Belgische man en verhuisde ik naar België. In Utrecht volgde ik een specifieke opleiding voor speltherapeut. Sinds 2004 kon ik mijn droom gaan waarmaken en heb ik een eigen praktijk in Mortsel.
Intussen ben ik moeder van twee tieners.Naast het werk in de praktijk werk ik als docent/supervisor aan de Hogeschool Thomas More in Antwerpen (opleiding client-centered spelcounseling).
Binnen mijn werk als orthopedagoog en speltherapeut ben ik ook bevoegd als kinderfocuscoach. Meer info over kinderfocussen vind je hier.
Naast de begeleiding van kinderen en hun ouders bestaat een deel van mijn werk uit het coachen van persoonlijke groeiprocessen van volwassenen. Ik ben erkend begeleider bij PRH-Vlaanderen.
Om een goede behandeling te kunnen waarborgen, werk ik nauw samen met vakgenoten en andere behandeldisciplines, onder andere in de vorm van supervisie en intervisie.
Ik ben aangesloten bij de VVCEPC (Vlaamse Vereniging voor Cliëntgericht-Experiëntiële Psychotherapie en Counseling), bij de NVVS, de Nederlandse Vereniging voor Speltherapeuten en als actief lid bij de VVO (Vlaamse Vereniging voor Orthopedagogen).
Verbinding en speelsheid staan centraal in mijn leven en werk. Met kinderen, ouders en studenten. Daarnaast ga ik zowel in mijn Praktijk als bij het lesgeven voor echtheid, zorgvuldigheid en diepgang.